Stortinget: Våre representanter (2021 – 2025)

13. september 2021 var det Stortingsvalg, og med 3,9 % av stemmene fikk Miljøpartiet de Grønn inn tre stortingsrepresentanter. Selv om resultatet er skuffende tett under sperregrensen på 4 % er det allikevel en solid fremgang, og to flere representanter enn i forrige stortingsperiode.

9. oktober, 2020

1. Une Bastholm. Une (f. 1986) er historiens første MDG-representant fra Akershus! Hun er partileder og har etter hvert lang erfaring med stortingspolitikk, da hun har bak seg én periode som MDGs eneste stortingsrepresentant (den gang valgt inn fra Oslo) og én periode som 1. vara for Rasmus Hansson.I denne perioden sitter hun som medlem av Stortingets finanskomité.Kontakt: une-aina.bastholm@stortinget.no

2. Lan Marie Berg. Lan (f. 1987) er tidligere byråd for miljø og samferdsel i Oslo (2015 – 2021) og sitter nå som stortingsrepresentant for Oslo.

I denne perioden sitter hun som nestleder for Stortingets energi- og miljøkomité.

Kontakt: lan.marie.nguyen.berg@stortinget.no

3. Rasmus Hansson.
Rasmus (f. 1954) har lang fartids fra miljø og har bla. vært generalsekretær for WWF Norge og senere daglig leder for Handelens miljøfond. Fra 2013 til 2017 var han Miljøpartiets første stortingsrepresentant noensinne, valgt inn fra Oslo.

I denne perioden sitter han som medlem av Stortingets næringskomité.

Kontakt: Rasmus.Hansson@stortinget.no